Відділ №39 "Зварювання легованих сталей" | E.O. Paton Electric Welding Institute (PWI)

Відділ №39 “Зварювання легованих сталей”

Позняков Валерій Дмитрович

Завідувач відділу, чл.-кор. НАН України, доктор технічних наук

Склад відділу

  1. 1
    Позняков Валерій Дмитрович

    Завідувач відділу,  чл.-кор. НАН України, доктор технічних наук

    Тел.: +38 044 200-73-66,

    Е-mail: paton39@ukr.net

  2. 2
    Жданов Сергій Леонідович

    Завідувач лабораторії «Зварювання в будівництві», кандидат технічних наук

  3. 3
    Гайворонський Олександр Анатолійович

    провідний науковий співробітник, доктор технічних наук

    Тел.: +38 044 205-20-95

  4. 4
    Демченко Юрій Володимирович

    старший науковий співробітник, кандидат технічних наук

    Тел.: +38 044 205-26-07

  5. 5
    Завдовєєв Анатолій Вікторович

    старший науковий співробітник, кандидат технічних наук

    Тел.: +38 044 205-23-20

  6. 6
    Максименко Андрій Олексійович

    науковий співробітник

    Тел.: +38 044 200-82-28

Відділ було організовано у 1982 році.

+38 044 200-73-66
paton39@ukr.net
Напрями діяльності

  • дослідження зварюваності низьколегованих високоміцних конструкційних сталей, легованих сталей спеціального призначення та сталей з високим вмістом вуглецю, що виконуються з використанням дугових та спеціальних процесів зварювання;
  • вивчення впливу термодеформаційних циклів зварювання на структуру та механічні властивості металу швів і зони термічного впливу зварних з’єднань високоміцних конструкційних сталей та сталей спеціального призначення з підвищеним вмістом вуглецю;
  • розробка нових методик та дослідження опірності зварних з’єднань високоміцних конструкційних сталей, легованих сталей спеціального призначення і сталей з високим вмістом вуглецю крихкому, уповільненому і втомному руйнуванням;
  • дослідження впливу хімічного складу сталей і металу швів, дифузійного водню, напруженого стану та режимів зварювання на опірність зварних з’єднань високоміцних конструкційних сталей, легованих сталей спеціального призначення і сталей з високим вмістом вуглецю утворенню холодних тріщин;
  • вивчення впливу технологічних факторів на утворення в зварних з’єднаннях високоміцних легованих сталей спеціального призначення та з підвищеним вмістом вуглецю гарячих тріщин;
  • вивчення впливу експлуатаційних навантажень на зміну структури, механічних властивостей та пошкоджуваність зварних з’єднань металоконструкцій з високоміцних конструкційних сталей, легованих сталей спеціального призначення і сталей з високим вмістом вуглецю;
  • розробка і дослідження зварювальних матеріалів для ручного, механізованого та автоматичного під шаром флюсу зварювання і наплавлення виробів з високоміцних конструкційних сталей, легованих сталей спеціального призначення та сталей з високим вмістом вуглецю;
  • розробка заходів по підвищенню технологічної та експлуатаційної міцності зварних з’єднань з високоміцних конструкційних сталей, легованих сталей спеціального призначення і сталей з високим вмістом вуглецю;
  • створення та удосконалення технологій зварювання для виготовлення металоконструкцій з високоміцних конструкційних сталей і легованих сталей спеціального призначення;
  • створення та удосконалення ремонтно-зварювальних технологій для відновлення цілісності та геометричних розмірів металоконструкцій із з високоміцних конструкційних сталей та сталей з високим вмістом вуглецю;
  • розробка нормативно-технічної та технологічної документації на зварювання при виготовленні і ремонті металевих конструкцій з високоміцних конструкційних сталей, легованих сталей спеціального призначення та сталей з високим вмістом вуглецю;
  • впровадження та авторський супровід за технологіями зварювання (відновлення наплавленням) при виготовленні і ремонті металевих конструкцій з високоміцних конструкційних сталей, легованих сталей спеціального призначення та сталей з високим вмістом вуглецю;
  • проведення відомчого, порівняльного, попереднього, приймального, кваліфікаційного, періодичного та інспекційного контролю за технологічними процесами дугового зварювання: ручного покритими електродами, ручного та механізованого в захисних газах плавким та неплавким електродами; автоматичного під шаром флюсу при виготовленні, ремонті та монтажу парових та водогрійних котлів, трубопроводів пари та гарячої води, магістральних та технологічних трубопроводів, трубопроводів газо- та водопостачання, посудин, що працюють під тиском, вантажопідіймальних кранів та інших зварних конструкцій і виробів;
  • експертиза наукових проектів згідно з основними напрямками діяльності відділу.

Ресурси відділу
Установка імпульсно- дугового зварювання EWM Phoenix 501 plus.

Зварювальне обладнання: напівавтомати типів ПДГ – 508 У3, «Патон БП-601», автомати А-1416, А – 1412, випрямлячі постійного струму типу ВДУ, зварювальні обертачі М 11040 і М 11050.

Випробувальне обладнання:

  • універсальна машина УМП – 02 для випробувань зварних з’єднань на втому при циклічних навантаженнях вигином;
  • установка Фрідлянда для випробувань зварних з’єднань при статичному вигині;
  • установки «Імплант» і АІМА для випробувань зварних з’єднань при статичному розтягуванні.

Найважливіші досягнення

  • Технологія механізованого зварювання поздовжнього стику рейкового закінчення залізничної хрестовини (ВАТ «Дніпропетровський стрілочний завод», Україна).
  • Технологія дводугового наплавлення під шаром флюсу при відновленні зношеної поверхні гребенів залізничних коліс вантажних вагонів (ремонтні підприємства «Укрзалізниці», Україна, ремонтні підприємства «РЖД», Росія, «KITECH», Республіка Корея).
  • Технології відновлення наплавленням в середовищі захисних газів елементів профілю катання бандажів коліс трамваїв (м Мозир, Республіка Білорусь, КП «Київпастранс», Україна).
  • Технології ремонту зварюванням втомних руйнувань і відновлення зношених поверхонь дробильного і збагачувального устаткування гірничодобувних підприємств (ВАТ «Карельський окатиш», Росія, ВАТ «Полтавський ГЗК», ГЗК Кривбасу, Україна).
  • Технології ремонту зварюванням втомних руйнувань пресового і ковальського обладнання (ВАТ «Нижньодніпровський трубний завод», ВАТ «Сентравіс Продакшн Юкрейн», ВАТ «СКФ Україна», ВАТ «Вулкан», Україна).
  • Технологія ремонту експлуатаційних пошкоджень елементів приводів ескалаторів метрополітену (КП «Київський метрополітен», Україна).
  • Технологія ремонту зварюванням втомних руйнувань в вузлах металоконструкцій вугільних галерей (Черкаська ТЕЦ, Україна).
  • Технологія зварювання металоконструкцій основних вузлів візка барабанної розвантажувальної (ВАТ «Інгулецький ГЗК», Україна).
  • Технологія зварювання замикаючого шва спіральної камери і напірного водоводу гідроагрегату (Дністровська ГАЕС, Україна).
  • Технології зварювання при модернізації та ремонті металоконструкцій прогонових будов залізничних мостів (мости через р. Тетерів, р. Ворскла, Україна).
  • Технологія зварювання несучих металоконструкцій НСК «Олімпійський» в Києві (ТОВ «Майстер Профі Україна», Україна).
  • Технологія механізованого зварювання металоконструкцій корпусу колеса нагнітача НР 7500 з вісокоміцної сталі типу 10Г2МБЮ.

Відзнаки наукових співробітників
Валерій Дмитрович Позняков, Олександр Анатолійович Гайворонський – Лауреат Премії імені Є.О. Патона 2019рік, Робота: Цикл праць «Розроблення технологій для виготовлення і ремонту металевих конструкцій машин і інженерних споруд цивільного та військового призначення із високоміцних сталей з границею текучості 350…1200 МПа»;

Валерій Дмитрович Позняков,  Державна премія України в галузі науки і техніки за 2015 рік

Завдовєєв Анатолій Вікторович, Премія Президента України для молодих вчених 2015р, “Енергоефективний засіб отримання високоякісного дроту з маловуглецевої сталі за допомогою інтенсивної пластичної деформації”

Поточні проекти
Починаючи з 2017 року виконуються наукові дослідження за цільовою темою 39/31 «Розробка та дослідження технологічних процесів імпульсно- дугового автоматизованого в захисних газах зварювання конструкційних та броньових сталей з границею текучості від 440 до 1200 МПа».

В 2019 році розпочато роботи з відомчої тематики 39/7 «Розроблення і дослідження технологій зварювання для металоконструкцій машин та інженерних споруд цивільного та оборонного призначення з нових високоміцних сталей товщиною більше 30 мм з границею текучості           1200 МПа».

Перспективні розробки
Розробка технологій імпульсно- дугового автоматизованого в захисних газах зварювання конструкційних сталей та сталей спеціального призначення.
Найважливіші публікації

  1. Позняков В.Д. Технології зварювання для виготовлення і ремонту металевих конструкцій із високоміцних сталей. Вісник НАНУ, 2017. №1. С.64-71. https://doi.org/10.15407/visn2017.01.064
  2. Гайворонский А.А., Позняков В.Д., Клапатюк А.В., Денисенко А.М., Дураченко В.В., Костин Ю.Н. Образование холодных трещин в сварных соединениях броневых сталей высокой прочности и твердости отечественного и зарубежного производства. Механіка та машинобудування, 2017. №1. С.221-227 http://library.kpi.kharkov.ua/uk/ntu_mech_mash#2017_1
  3. Позняков В.Д., Гайворонский А.А., Костин В.А., Дураченко В.В., Костин Ю.Н. Особенности превращения аустенита и механические свойства металла в зоне термического влияния соединений броневой стали марки 71 при дуговой сварке. Механіка та машинобудування, 2017. №1. С.254-260 http://library.kpi.kharkov.ua/uk/ntu_mech_mash#2017_1
  4. А. А. Гайворонский, В. Д. Позняков, Л. И. Маркашова, А. С. Шишкевич, В. А. Ящук, А. В. Клапатюк. Повышение сопротивляемости хрупкому разрушению металла зоны термического влияния при наплавке железнодорожных колес. Автоматическая сварка. 2017. №8 С.22-28 https://doi.org/10.15407/as2017.08.03
  5. Г. М. Григоренко, В. Д. Позняков, Т. А. Зубер, В. А. Костин Особенности формирования структуры сварных соединений микролегированной конструкционной стали S460М. Автоматическая сварка. 2017. №10. С.9-16 https://doi.org/10.15407/as2017.10.01
  6. В. Д. Позняков, В. Д. Шелягин, С. Л. Жданов, А. В. Бернацкий, А. А. Максименко, А. В. Сиора. Влияние параметров дуговой, лазерной и гибридной способов сварки на структуру и свойства стыковых сварных соединений высокопрочной стали S460M. Автоматическая сварка. 2018. №1. С.7-14 https://doi.org/10.15407/as2018.01.01
  7. Гайворонський О.А. Вибір параметрів технології при відновленні наплавленням залізничних коліс. Вагонний парк. 2018. №7-8. С.29-35 https://railway-publish.com/railways-magazine/wagon-magazine/page/4
  8. Л. И. Маркашова, В. Д. Позняков, В. Д. Шелягин, Е. Н.Бердникова, А. В. Бернацкий, Т. А. Алексеенко Влияние структуры металла сварных соединений высокопрочных сталей, выполненных различными способами сварки, на их эксплуатационные свойства. Автоматическая сварка. 2018. №2 С.11-18 https://doi.org/10.15407/as2018.02.02
  9. В. Д. Позняков Свариваемость высокопрочных легированных сталей с пределом текучести 590…785 МПа Автоматическая сварка. 2018. №3. С.7-12 https://doi.org/10.15407/as2018.03.01
  10. В. Д. Позняков, А. В. Завдовеев, А. А. Гайваронский, А. М. Денисенко, А. А. Максименко Влияние режимов импульсно-дуговой сварки на параметры металла шва и ЗТВ сварных соединений, выполненных проволокой Св-08Х20Н9Г7Т Автоматическая сварка. 2018. №9. С.9-16. https://doi.org/10.15407/as2018.09.02
  11. В. Д. Позняков, А. В. Завдовеев, С. Л. Жданов, А. В. Максименко Влияние термического цикла сварки на структуру и механические свойства металла зтв высокопрочной стали контролируемой прокатки. Автоматическая сварка. 2018. №10. С.11-16 https://doi.org/10.15407/as2018.10.02
  12. В.Д. Позняков, О.А. Гайворонський, В.А. Костін, О.М. Берднікова, С.В. Шмигельський Вплив термічного циклу наплавлення на механічні властивості та опір крихкому руйнуванню металу зтв залізничної сталі М76. Автоматическая сварка. 2019. №12. С.4-11 https://doi.org/10.15407/as2019.12.01